Kirjoittajat:
Eero E. Karjalainen, Tanja Karjalainen
Julkaisuvuosi:
2024
Kieli:
Suomi
Sivuja:
160
Tuotemuoto:
Kovakantinen
ISBN:
978-951-98355-5-6
Ostosten maksaminen on laatutieto-verkkokaupassa turvallista ja helppoa. Suosittelemamme maksutapa yrityksille on lasku. Vaihtoehtona tarjoamme Paytrailin pankkimaksut ja korttimaksamisen yritys- ja kuluttaja-asiakkaille. Emme säilö mitään arkaluonteista materiaalia, vaan kaikki luottokortti- tai verkkopankkimaksutiedot syötät itse suoraan pankin tai maksupalveluntarjoajan sivuilla.
Kirjojen ollessa varastossa toimitusaika on normaalisti 1 – 5 arkipäivää. Toimitus postitse. Erikoistilauksen toimitusaika vaihtelee 1 vk:sta 2 kk:een. Laskulla tilattaessa maksuehto 14 pv netto. Viivästyskorko korkolain mukaan.
Laatutaulu – Tehokas menetelmä laadun ohjaukseen ja parantamiseen
Laatutauluilla saat ohjattua prosessisi nopeasti stabiiliin tilaan ja mahdollistat suorituskyvyn paranemisen!
Moninkertaisesti palkittu visuaalinen laatutaulujärjestelmä on SPC:n perustuva tilastollinen laadunohjauksen, parannuksen ja ennaltaehkäisyn menetelmä, jonka varaan voi rakentaa koko laatujärjestelmän!
Laatutaulut perustuvat ohjauksen ja parantamisen laatuteoriaan (SPC). Poikkeamat, virheet ja viat jaetaan kahteen induktiivisesti määritettävään luokkaan. Luokat ovat erityissyyn aiheuttamat poikkeamat ja satunnaissyyn aiheuttamat poikkeamat. Jako on tärkeä, koska molemmilla syyluokilla on täysin erilainen ratkaisutapa ja vaikutus ulostuloon, laatuun ja kustannuksiin.
Erityissyypoikkeamat ratkaistaan ongelmanratkaisun menettelytavalla, jossa historiatiedosta yritetään numeerisia keinoja hyväksikäyttäen hakea merkkiä muutoksesta. Korjaus ja muutos tapahtuvat ohjaamalla palautteen eli feedback-prosessin kautta. Satunnaissyypoikkeamat sen sijaan ratkaistaan parannuksen menettelytavalla (Improve), joista tehokkain tunnettu menetelmä on Lean Six Sigma.
Laatutaulujen etuna on, että päivän laatutulos on kaikkien nähtävillä ja vastuuhenkilöt paneutuvat virheisiin. Laatutaulujen avulla saadaan eri prosessivaiheiden ja osastojen virheet esiin ja voidaan keskittää toimet oikealle osastolle oikein. Laatutauluilla tietoa kerätään laajalti koko prosessista ja tieto on näkyvillä, ei mapissa tai tietokoneella. Laatutaulujen avulla laatupäämäärien ja tavoitteiden asettaminen ja esittäminen on helppoa myös työntekijätasolle. Laatutilannetta ja paranemista on helppo seurata taululta ja oman alueen käyrät kiinnostavat. Laatutaulu auttaa löytämään yhteisen kielen.
Laatutaulumenettelyllä virhemäärät puoliutuvat muutamassa kuukaudessa, reklamaatiot ja laatukustannukset vähenevät radikaalisti ja asiakastyytyväisyys parane merkittävästi. Työntekijöiden tyytyväisyys kasvaa virheiden, häiriöiden ja ongelmien pienentyessä.
Sisältö:
Luku 1: Johdanto
Luku 2: Laatutaulujen historia
Luku 3: Laatutaulun idea ja tarve
Luku 4: Laatutaulun luominen ja tiedonkeruu
Luku 5: Laatutaulun analysointi ja käyttö
Luku 6: Ongelmanratkaisu ja parannusmenetelmät
Luku 7: Käytännön sovellutukset
Luku 8: Laatutaulun tilastollinen tausta
Luku 9: Laatutaulujen käyttö yrityksissä
Luku 10: Yhteenveto
a) Kirjan kustantaja
b) Kirjan Kirjoittajat
c) Lähteet
d) Kuvat
Saatavilla( +100kpl varastossa)
Kirjoittajat:
Eero E. Karjalainen, Tanja Karjalainen
Julkaisuvuosi:
2024
Kieli:
Suomi
Sivuja:
160
Tuotemuoto:
Kovakantinen
ISBN:
978-951-98355-5-6
Ostosten maksaminen on laatutieto-verkkokaupassa turvallista ja helppoa. Suosittelemamme maksutapa yrityksille on lasku. Vaihtoehtona tarjoamme Paytrailin pankkimaksut ja korttimaksamisen yritys- ja kuluttaja-asiakkaille. Emme säilö mitään arkaluonteista materiaalia, vaan kaikki luottokortti- tai verkkopankkimaksutiedot syötät itse suoraan pankin tai maksupalveluntarjoajan sivuilla.
Kirjojen ollessa varastossa toimitusaika on normaalisti 1 – 5 arkipäivää. Toimitus postitse. Erikoistilauksen toimitusaika vaihtelee 1 vk:sta 2 kk:een. Laskulla tilattaessa maksuehto 14 pv netto. Viivästyskorko korkolain mukaan.