Laadun johtaminen (etäkoulutus) -koulutus

Tämän etäkoulutuksen tarkoituksena on johdattaa osallistujat laadun johtamisen perusteisiin ja toimia mahdollisuutena kasvattaa organisaation ymmärrystä laadun johtamisesta ja tärkeydestä.

Koulutus voidaan toteuttaa yhtenä päivänä tai jakaa kahdelle aamu/iltapäivälle. Keskeisiä aiheita:

  • Laadun moderni määritelmä ja laadun vaikutus liiketoimintaan
  • Laadun universaalit prosessit
  • Laadun johtaminen ja laatukulttuuri
  • Jatkuva parantaminen ja parannuksen johtaminen
  • ISO 9001 osana laadun johtamista
  • Lean ja Six Sigma -konseptien keskeinen sisältö

Päivä 1, klo 9.00-12.00

Mitä laadulla nykyään tarkoitetaan?

Miten moderniin määritelmään on päädytty?
Laaduntuottokyky (suorituskyky)
Laadun merkitys organisaation toiminnassa
Teollisuusorganisaatiot
– Palveluorganisaatiot
– Julkiset organisaatiot

Laadun universaalit prosessit

Juranin Trilogia ja universaalit prosessit laadun johtamiseen
Laadun suunnittelu
– Laadun ohjaus
– Laadun parannus
Laadun mittaaminen
Huonon laadun kustannukset (COPQ)
– Asiakkaan ääni (VOC)
– Prosessin laadun mittarit (CTQ)

Laadun johtaminen ja laatukulttuuri

Läpimurto kulttuurissa
Laatutavoitteiden ja strategian luonti

Vapaa keskustelu ja kysymykset päivän aiheesta 12.00-12.30

Päivä 2 klo 9.00-12.00

Lyhyt kertaus edellisestä päivästä

Jatkuva parantaminen ja johtaminen
Demingin ympyrä (PDSA) ja sen ymmärtäminen
Systeemin ja vaihtelun ymmärtäminen
Laadun parantaminen ja tieteellinen metodi

ISO 9001 laadunhallintajärjestelmä
Perusteet standardin rakenteesta ja tarkoituksesta
Keskeiset vaatimukset johdolle

Lean ja Six Sigma -konseptit
Konseptien keskeinen sisältö ja rooli laadun johtamisessa
Suorituskyvyn parantaminen kausaalianalyysin avulla
Ajalla johtaminen ja bufferit

Vapaa keskustelu ja kysymykset aiheesta 12.00-13.00

Kouluttaja Matti Pesonen

Kouluttaja
Matti Pesonen

Etäkoulutusta

Koulutustapa
Etänä, Teamsin välityksellä

Yrityskohtainen laatukoulutus

Yrityskohtaisena toteutuksena
Koulutusta toteutetaan myös yrityskohtaisena toteutuksena. Pyydä tarjous.

Lisätietoa

TUTUSTU LAADUN JOHTAMISEEN ETÄNÄ

Tämän etäkoulutuksen tarkoituksena on johdattaa osallistujat laadun johtamisen perusteisiin ja toimia mahdollisuutena kasvattaa organisaation ymmärrystä laadun johtamisesta ja tärkeydestä.

Kilpailukykyä laadulla

Tutustu, kuinka yrityksesi voi kasvattaa kilpailukykyään laatutekniikan avulla.

TOTEUTUSTAPA

Koulutus toteutetaan webinaarityyppisesti etänä ja sisältää luentoja ja lyhyitä demonstraatioita.

Ilmoittautuminen ja peruutusehdot

Ilmoittautuminen

Ilmoittautumiset tulisi tehdä viimeistään viikkoa ennen kurssin alkua. Voit ilmoittautua suoraan kurssisivulta, sähköpostitse tai puhelimitse (03-7804 264). Ilmoittautumiset vahvistetaan sähköpostikutsulla viikkoa ennen tilaisuuden alkua.

 

PERUUTUS

Jos tilaisuuteen ilmoitettu henkilö on estynyt saapumasta, voi organisaatio vaihtaa kuluitta osallistujan ilmoittamalla siitä koulutuksen järjestäjälle. Peruutukset tulee tehdä viimeistään viikkoa ennen kurssin alkua.

ETÄOSALLISTUMINEN

Etäosallistuminen tapahtuu Teamsin välityksellä. Osallistujat saavat sähköpostitse Teams-kutsun ja linkin koulutukseen. Koulutusmateriaalit toimitetaan osallistujille etukäteen postitse.

Koulutuksesta sanottua

Sain paljon ajatuksia kurssilta. Kiitos ja hyvää kesää.
kurssilainen
5
ASiaa oli paljon. Oli hyvä, että koulutus oli 2x aamupäivä. Koko päivän koulutus olisi ollut etänä liian pitkä. Lean ja Six Sigma jäi aika vähälle, olisin toivunut hieman enemmän kuin 30min näiden käsittelyyn. Koulutus olisi voinut olla vaikka 3x aamupäivä. Muutoin oikein onnistunut ja hyvä koulutus.
etänä
4
Ihan ok. Vastasi odotuksia. Ajankäytön kannalta sopivan kompakti ja tiivis paketti.
kurssilainen
4

Pyydä kurssista yrityskohtainen tarjous

Järjestämme koulutusta myös yrityskohtaisesti räätälöitynä toteutuksena. Ota yhteyttä ja kysy lisää!